Vragen of meer informatie?
De eerstelijns zorgverleners in IJsselmuiden vinden het belangrijk om cliënten te betrekken bij de zorg- en dienstverlening. Cliënten participatie is meer dan het delen van informatie en/of samen met de zorgverlener in de spreekkamer besluiten nemen over de behandeling. Cliënten kijken anders naar de zorg dan zorgverleners. Zij weten wat het is om ziek te zijn en zorg te krijgen. Zij zien het beste wat de gevolgen zijn voor hun persoonlijke situatie. Met deze kennis willen we de zorg verbeteren. Daarom is het belangrijk cliënten ook te betrekken bij andere onderwerpen. Er wordt niet van mensen verwacht dat zij op elk onderwerp inhoudelijk deskundig zijn. Het gaat om het meedenken vanuit hun eigen perspectief. Hierbij gaat het om het delen van suggesties, bespreken van knelpunten en generen van nieuwe ideeën.
Tijdens een panelgesprek nemen zorgverleners samen met cliënten hun ervaringen met de zorg door of brengen een relevant onderwerp of innovatief idee aan de orde, waarvoor inbreng of ervaring van cliënten gewenst is. Jaarlijks beleggen we een bijeenkomst over een specifiek onderwerp. Ook maken we gebruik van wensen- of suggestiekaarten. Dit is een standaardkaart waarop cliënten, naasten en andere bezoekers anoniem hun reactie over allerlei zaken van de zorg- en dienstverlening kunnen uiten. Op verschillende plaatsen in het gezondheidscentrum liggen deze kaarten. De suggesties worden besproken tijdens de bestuursvergaderingen van SEGIJ waarna, indien mogelijk, een terugkoppeling wordt gegeven. In verband met de corona crisis zijn het afgelopen jaar geen bijeenkomsten geweest.
Ons cliëntenpanel bestaat uit de volgende deelnemers:
- Dhr. Witteveen
- Dhr. Kloppenburg
- Dhr. Manche
- Dhr. Kattenberg
- Mw. Morren
- Mw. Van de Wetering
- Dhr. Hooisma
- Dhr. Hoekman
- Dhr. Felix
- Mw. Van Rozenberg
- Mw. Wagenaar
- Mw. Bleeker
- Mw. Diender
Heef u ook belangstelling om mee te praten in ons cliëntenpanel? Stuur dan een email naar info@segij.nl